Iguazú, de watervallen - Reisverslag uit Iguaçu, Brazilië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Iguazú, de watervallen - Reisverslag uit Iguaçu, Brazilië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Iguazú, de watervallen

Door: Mariette

31 Januari 2015 | Brazilië, Iguaçu

Gisteravond zijn we na een perfecte vlucht aangekomen in Puerto Iguazú, in een megagroot hotel midden in de rimboe. Er zijn alleen maar grote hotels daar en na ons bezoek aan de watervallen van Iguazú, of officieel Cataratas del Iguazú begrijp ik nu waarom. We waren niet de enigen die s'ochtends om 8u. klaar stonden om het natuurgeweld van zowel de Braziliaanse als van de Argentijnse kant te bekijken.
Via de Braliziaans douane ( paspoort geven, stempel erin en doorrijden) kwamen we bij het National Park Iguacu en werden we in open bussen naar het begin van de watervallen gebracht. Van daaruit kon je verschillende routes lopen om uiteindelijk het meest aangrijpende spektakel, de Salto Unión te kunnen aanschouwen. Het hele gebied is zo'n 2,7 km en heeft 275 watervallen, die uiteindelijk in een 70 meter diepe kloof uitkomen.
Er is een mooi systeem van bruggen aangelegd waardoor je ook vlakbij het water kunt komen.We hadden geluk dat de zon scheen, waardoor er ook schitterende regenbogen ontstonden.
Toen we de watervallen van Braziliaanse zijde gezien hadden reden we naar de Argentijnse kant, waar ons een nog groter spektakel wachtten. Niet alleen het indrukwekkende aanzicht van al dat natuurgeweld, maar ook het massatoerisme, met bijbehorend " fototerreur". Het is natuurlijk geweldig om mooie foto's te kunnen maken, maar sommige mensen gaan heel erg ver! Overigens was alles in het park uitstekend georganiseerd en waren we blij dat we ook dit prachtige deel van Argentinië hebben mogen aanschouwen. Behalve het indrukwekkende gezicht van al die watervallen, was het ook bijzonder om door het tropische park te lopen. Duizenden prachtig gekleurde vlinders, metershoge bamboe, maar ook dieren als slangen, apen, krokodillen en croatis ( witte neushoornberen, een heel bijzonder beest) Niet echt gevaarlijk hoor, die slangen, maar wel apart als je er een in de struiken ziet! Het was echt een belevenis en allemaal heel indrukwekkend.
We zijn weer opgehaald en naar ons hotel, een Posada, midden in het tropische woud gebracht.
De komende 3 nachten blijven we daar om een beetje uit te rusten en dat zal waarschijnlijk wel gaan lukken.
We hebben even genoeg van grote mensenmassa's en watermassa's!

• 31 Januari 2015 - 23:38

Annemieke:

Dit stukje reis had ik graag meegemaakt, alleen die slangen hoeven niet in mijn verhaal! Het begint al aardig op te schieten voor jullie, het eind van jullie reis komt in zicht, toch? Nog hele fijne en gezellige dagen.

Liefs Annemieke

• 01 Februari 2015 - 09:57

Bernadette:

Wat een meesterlijke foto's (1+3)! een spektakel en vooral bijzonder die regenboog zo mooi in het plaatje. . Zijn de apen net zo brutaal als jullie in Afrika hebben ervaren? Die slangen vind ik wel heftig. Maxima heeft aardig wat opgegeven he?! Volgens mij komen jullie strakjes niet uitgepraat; slim om op deze manier een reisdocument te hebben waar je zelf ook weer alles uit kunt teruglezen. Geniet lekker van de rustdagen voor je laatste traject. Nog veel plezier en goede reis terug naar huis. Liefs, Bernadette.

• 01 Februari 2015 - 11:37

Petra:

Hallo samen,
    Wat een spectaculaire en mooi reis maken jullie zeg....ongelofelijk! Wat kan het toch fantastisch zijn in de wereld hè??? Genieten jullie maar lekker, hier is het koud en er ligt een pak sneeuw, een heeeeeel ander plaatje!
    Maar ik kan me voorstellen dat je even moet bijkomen van al die overweldigende indrukken!
    Groteskes van ons Ton en Petra