Op weg naar Cachi - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Op weg naar Cachi - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cachi

Door: Mariette

27 Januari 2015 | Argentinië, Mendoza

Vandaag gaat onze tocht van Cafayate naar Cachi, een rit van 158 km en bijna helemaal onverhard. Dit is de Route 40, de Route National...Het asfalt houdt al vrij snel op en duiken wij de gravelweg op, omringd door grote stofwolken! Het is prachtig weer, wat zijn we blij dat het niet regent, want dan lijkt me die weg een regelrechte crime. Wij rijden hem maar 1 keer, je zal er maar wonen, denk ik steeds.
Kleine huizen langs de weg, bepleisterd met leem en rieten daken en soms met een zuilenterras, hoe komen deze mensen aan water? Het is er gortdroog en je ziet geen levend wezen, af een toe een omheind terrein met paarden.
Het berglandschap is adembenemend.We hebben inmiddels al veel gezien, maar toch is het steeds weer een verrassing wat er voor je opduikt na een scherpe bocht of forse helling.
Halverwege maken we een stop om even te lunchen en vinden een mooi plekje in Molinos. Op de binnenplaats van een Haciënda eten we wat om daarna nog het laatste stuk van 45 km af te leggen. Hier zie je ook prachtige cactussen, groot en bizarre vormen.
Een beetje geklutst komen we in ons hotel in Cachi aan, een klein dorpje op 2200m hoogte.
Als we in het centrum wat gaan drinken valt het ons op hoeveel backpackers er lopen, op zoek naar een onderkomen.Suus en Juul, we denken regelmatig aan jullie hoe dat ging met jullie Argentinatrip!
En zó warm en zó benauwd, er hangt een dreigende lucht...wat hangt er boven ons hoofd?
Nu weer even relaxen en morgen nog een stuk naar Salta.

• 28 Januari 2015 - 09:10

Peter En Lieske:

Hoi Gerard en Mariette,
    Wat een ervaringen allemaal en wat een geweldige foto's
    Wij zien dat jullie genieten
    Nog heel veel plezier xxx
    Peter en lieske

• 28 Januari 2015 - 09:34

SuuS:

Ja....ik denk er ook nog regelmatig aan als ik dit zo lees en zie!
    Stik jaloers! Zeker op dat kekke hoedje van paps!
    Geniet er nog maar goed van, die blauw lucht, groene bomen en leuke plekjes.
    Hier een grauwe barre ellende hahaha xx!

• 28 Januari 2015 - 13:31

Bernadette:

Je voelt en ruikt het stof gewoon! maar wat mooi het kan zijn. Jullie arme ruggen, hoop dat het laatste stuk wat vlakker zal zijn. Gelukkig is de wagen goed. Jammer dat er geen 3e film Gooise vrouwen komt; je hebt er ondertussen goed voor geoefend. De zon is niet aangekomen, werd bij de grens tegengehouden door een groot (storm)wind- en regenfront. Het is hier bar en boos. Nog veel mooi weer en dito ervaringen. Liefs B.