Van Mendoza naar Salta, van Salta naar Cafayate - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Van Mendoza naar Salta, van Salta naar Cafayate - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Van Mendoza naar Salta, van Salta naar Cafayate

Door: Mariette

25 Januari 2015 | Argentinië, Mendoza

Gisterenmiddag zijn we weer uit Mendoza vertrokken. In een van de mooie parken hebben we een broodje gegeten en het Museo Fundcial bezocht, een beetje warm, want er was geen airco!
Om half 5 vlogen we naar Salta, geen beste vlucht. Omdat er een dikke pak bewolking boven de Andes hing, was het voortdurend turbulentie. Wat ons inmiddels wel opgevallen is met de binnenlandse vluchten is dat alles heel snel en goed georganiseerd verloopt. Om half 4 moest er nog ingecheckt worden, instappen, gordels om en om half 5 vlogen we!
In Salta hadden we een heerlijk rustig plekje, 7 km van de luchthaven, dus geen lange afstanden meer rijden. Omdat onze auto die we zouden krijgen kapot was, kregen we een maatje groter, een Ford Ranger. Ik moet ongeveer een trapje hebben om er in te komen, maar voel me dan ook wel een echte Goosche Vrouw!
Het hotel waar we gingen overnachten was een plaatje, het schijnt vroeger van Robert Duvall te zijn geweest, maar behoort nu tot een Franse hotelketen.
Jammer dat we dit lieflijke plaatsje moesten verlaten. Het was er zó heerlijk rustig en mooi.
Aan het eind van de ochtend zijn we op pad gegaan naar Cafayate, de Ruta del Vino, zo'n 185 km. Het eerste stuk was mooi, maar naarmate we dichter bij Cafayate kwamen werd het landschap ruiger en indrukwekkender.
Een zeer afwisselend landschap met rotspartijen in verschillende kleuren, groen door oxidatie, rood door de mineralen en zilverkleurig door allerlei gesteente. De bergen zijn hoog, groot en majestueus, de dalen zijn zeer groen en overal zie je kleine rivieren met modderwater. Soms zie je mooie vormen , door de natuur zo ontstaan en zijn er ook namen aan gegeven zoals de Obelisk, de Castel en Devilsthrouth.
Weer een verrassend stukje Argentinië!
Vanavond zijn we naar Cafayate gegaan om een hapje te gaan eten. Wat een sfeer, ook door alle gezellige winkeltjes ,kraampjes met producten uit de omgeving en natuurlijk de muziek kregen we echt het "Andesgevoel"
Voor het eten waren we niet veel geld kwijt, een heerlijke Malbec Reserva voor 80 peso's, ongeveer €8!
Je zou denken dat iedereen aan de wijn zit in een gebied met alleen maar wijngaarden, maar het verbaasden ons dat er op 9 van de 10 bezette tafeltjes literflessen cola of sprite stonden.

Vandaag zijn we de prachtige route een stukje teruggereden, dit was eigenlijk een beetje nodig om nog een paar mooie foto's te maken.
Door een ( beginners) foutje bij het overzetten van de foto's van de camera naar de iPad waren er foto's gewist, oeps!
Gelukkig was het nu nog mooier weer en konden we genieten van eindeloze bergketens en het was zó ongelooflijk stil.
De rest van de dag hebben we het een beetje rustig aan gedaan, gewandeld en gezwommen, het is tenslotte vakantie!
Vanavond een optreden van de Lama's!

Morgen gaan we weer een stuk verder rijden, over een flink stuk onverharde weg naar Cachi, de Route 40.
Ik denk dat het dan wel heerlijk is om in een Pick-up te zitten, een beetje comfortabel op zo'n gravelweg. Het verbaast je soms wat je daar ziet rondrijden en...dat het überhaupt nog rijdt!

• 25 Januari 2015 - 22:56

Annemieke:

Ha vakantiegangers,

Wat een prachtige foto's hebben jullie bijgevoegd! Ik heb ze nu pas allemaal gezien, die van de gletsjer zijn wel heel bijzonder! Grappig de ene keer korte broek de andere keer dikke winterjas. Wat een indrukwekkend land!!

Liefs Fons en Annemieke

• 25 Januari 2015 - 23:14

Toos:

Hoi Mariette en Gerard, wat leuk! Wij zijn ook in Cafayate geweest, in een hotel met eigen wijngaard. Ook hier weer heerlijke wijnen. Schitterende natuur hè! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Ontzettend leuk om zo mee te reizen. Geniet er nog van!Veel plezier! Toos en Wim

• 26 Januari 2015 - 11:46

Melanie:

Ha zusje en zwager,

Wat een verhalen en wat een mooie foto's. Lekker wijnproeven dat hoort natuurlijk ook het vakantiegevoel.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag!!!!

Liefs, kuzzz Melanie en Leen

• 26 Januari 2015 - 14:58

Bernadette:

Wat schrijf je heerlijk beeldend! Ik zie gewoon wat je vertelt. Raar hoor, meereizen terwijl ik achter de laptop op m'n stoel zit. Wat een bijzonder land is Argentinië, zoveel verschillende gebieden: goed gekozen! en de ovenachtingsadressen zijn ook wat jullie hoopten he?! Zijn jullie fan van de argentijnse wijn geworden? Ik wens jullie nog veel goede wijn op een schitterende plek en lekker in de zon. Liefs 4you2! Bernadette.