Van Bariloche naar Puerte Montt in Chili - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Van Bariloche naar Puerte Montt in Chili - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Van Bariloche naar Puerte Montt in Chili

Door: Mariette

21 Januari 2015 | Chili, Puerto Varas

Vandaag gaan we Argentinië verlaten voor een doorsteek over de Andes naar Chili.
Wat een prachtig weer, strakblauwe lucht en weinig wind.
Het wordt een dag van veel verschillend vervoer: met een busje van hotel naar het haventje Puerto Pañuelo, met het wereldberoemde hotel Llao Llao, (vraag Lex en Max er maar naar!) Van daaruit met de boot naar Puerto Blest om door de jungle met de bus naar Puerte Alegre te rijden. Het weer was uniek, in dit oerwoud schijnt het zo'n 320 dagen per jaar te regenen en nu was er geen wolkje te bekennen. Metershoge bomen van honderden jaren oud, slingerende lianen en eindeloos veel bamboe gaven een indrukwekkend aanblik. Aan het eind van deze rit wachtte een kleine rivierboot die ons naar Puerte Frias bracht, waar een bus stond om ons verder te vervoeren over land. Met veel respect keken we naar een groepje mountainbikers die de trajecten over land per fiets af legden. En dat dwars door de Andes!
Inmiddels waren we de grens met Chili gepasseerd en gingen we vanuit Puella met de boot richting Puerte Varas, ondertussen genietend van het prachtige uitzicht op de vulkanen en het helderblauwe water. Deze tocht duurde een kleine 2 uur en in Petrohué aangekomen wachtte ons daar de douanepost. Spannend steeds weer of alle bagage wel mee was gekomen.
Inmiddels zijn we al aardig geroutineerd geworden in het reizen en weten we dat wanneer je met een groep reist een beetje vooraan moet zien te blijven. Omdat deze douanepost nog niet van alle moderne apparatuur is voorzien, moet alle bagage handmatig worden gecontroleerd en dat kan even duren.
Alles uit de koffer en daar kwam het zakje superfood te voorschijn, absoluut verboden dit het land in te smokkelen .Ik voelde me even Bridget Jones, maar kwam er zonder boete vanaf!
Om 4 uur begonnen we aan de laatste etappe, met de bus langs het Llanquille meer met schitterende watervallen en zicht op de Osornovulkaan met sneeuw bedekt.
Wat een indrukwekkende tocht en wat fantastisch dat het zó mooi weer was en we volop konden genieten van het voortdurend wisselende landschap.
In Chili aangekomen restte ons nog een klein stukje met de bus naar het hotel en...alle bagage was mee gekomen. Wat een organisatie en wat een vriendelijke en behulpzame mensen!
Na een stevige douche zijn we op zoek gegaan naar een leuke eetgelegenheid, Chili is toch wel weer anders dan Argentinie, leuk om dit ook te ervaren. Maar de wijn doet het niet onder voor de Argentijnse!
Morgen vliegen we weer terug naar Argentinie, om daar onze reis voor te zetten.We houden jullie op de hoogte! liefs van ons.

• 22 Januari 2015 - 13:28

Toos:

Wat een geweldige reis! Schitterende natuur! En een beetje spanning hoort er ook bij:)
    Ontzettend leuk om zo mee te kunnen lezen/kijken! Nog veel plezier!