Terug naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Terug naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Terug naar Buenos Aires

Door: Mariette

03 Februari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Na een hele tropische avond en nacht zijn we vanochtend weer terug gevlogen naar Buenos Aires, van de eindeloze stilte naar de drukke maar levendige stad.
Tot nu toe waren we super tevreden over onze binnenlandse vluchten, maar vandaag zat het niet mee.
Op de luchthaven aan gekomen bleek dat onze vlucht ruim 2u was vertraagd. Jammer, want we hadden graag nog een stukje van de stad willen bekijken, uiteindelijk waren we om half 5 bij ons hotel.
We zitten nu in de wijk Palermo, een vreemd idee dat het al weer 3 weken geleden is dat we hier waren!
Nadat we een heerlijke Argentijnse biefstuk hadden gegeten bij Don Julio (De mensen staan daar in de rij) zijn we op zoek gegaan naar Casa Boquero, een B&B uit de serie Julia's Tango, van een aantal jaren geleden. Het bleek vlak achter ons hotel te liggen.
We waren toch wel erg benieuwd hoe het nu was en vroegen of we binnen mochten kijken. Het is inmiddels een hotel, Hotel Redemption, super om het pand nu echt te zien. Vooral het terras op de bovenste verdieping, met een prachtig uitzicht over de stad.
Toen we terug liepen naar het hotel kwamen we eindeloos veel leuke eetgelegenheden tegen, met vrolijke verlichtingen , muziek en gezellige drukte.
Morgen gaan we dit stukje van Buenos Aires nog eens goed bekijken bij daglicht, onze laatste volle dag. Er is nog zó veel te zien.
Wandelen door een grote stad en zeker een stad als Buenos Aires blijft toch een beetje een vermoeiende aangelegenheid.
Omdat we ook wat winkels wilden bekijken zijn we eerst en flink stuk gaan lopen. Terwijl wij dachten dat de winkels van 9 tot 1 uur open waren en van 5 tot 9 uur, zijn ze hier van 11 tot 8 uur. open. En zó ongelooflijk druk, ook het verkeer, bussen, taxi's en auto' s denderen door de straten. Voor een rustmoment zijn we naar de Plaza Iitalia gelopen, met de Botanische tuin het centrale punt in de wijk Palermo.
Eigenlijk wilden we nog even naar de Plaza de Mayo en besloten de metro te pakken. Voor 10 peso's ( 1 eu) , 2 retourtjes, zit je aan de andere kant van de stad!
Toen we richting Plaza de Mayo liepen bleek dat er een demonstratie aan de gang was, iets wat daar regelmatig voorkomt. Veel politie, M.E en beveiliging en het Casa Rosada, het Presidentieel Paleis was afgezet met grote hekken.
Het blijft een heel indrukwekkend plein, het plein van de Dwaze Moeders, in het hartje van de stad.
Voor de lunch vonden we bij toeval een gelegenheid in een binnentuin, El Patio, midden in het centrum.Volgens mij zaten er alleen maar zakenmensen, veel witte overhemden en nette pakjes. Heel eenvoudig en zeer efficiënt, maar erg gezellig met al dat Spaanse geroezemoes om je heen.
Vanavond is onze laatste avond, kijken of we nog een leuke Argentijnse gelegenheid kunnen vinden om onze enerverende vakantie af te sluiten.
Morgen vliegen we om 16.45 u richting Nederland, we laten zeker nog wat van ons horen!

• 03 Februari 2015 - 10:27

Suus:

Wat cool dat jullie daar binnen zijn geweest! Wij hebben het alleen maar van buiten mogen bekijken :( Heel veel plezier nog daar de laatste dag! x

• 03 Februari 2015 - 10:57

Lieske:

Veel plezier nog jullie laatste dag en voor morgen goede reis terug . Leuk dat we jullie hebben kunnen volgen, Liefs Lieske

• 03 Februari 2015 - 12:17

Melanie:

Wat een prachtige foto's wederom en wat zullen jullie op een hele mooie reis kunnen terug kijken.
    Nog een hele fijne laatste dag samen en geniet er nog maar even van!!! Liefs Melanie