San Martin de los Andes - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu San Martin de los Andes - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

San Martin de los Andes

Door: Mariette

18 Januari 2015 | Argentinië, El Calafate

Het echte vakantiegevoel begint te komen, misschien ook door het rond rijden met eigen auto. Na het ontbijt ( natuurlijk buiten als het even kan) zijn we richting San Martin de los Andes gereden. We hebben de westelijke route genomen langs de 7 meren, door bossen en afwisselende oeverlandschappen en niet overal geasfalteerd!
Dit is de enige weg van noord naar zuid, gedeeltelijk dus geasfalteerd, de zijwegen zijn grindwegen.
Langs de weg zie je heel veel accomodaties, prachtige chalets en vakantiewoningen, dit alles in een bergachtig en bosrijke omgeving.
Ons hotel ligt aan een kleine rivier, met kleine watervalletjes en prachtige begroeiing aan de borders. Het is doodstil, slechts 7 kamers, een oase van rust, heerlijk!
Vanavond zijn we in het hotel gebleven, eigenlijk hadden we geen puf meer om de grindweg op de duiken en het was prima daar. Terug naar Bariloche hebben we de oostelijke route genomen via het Lago Meliquina.
Het eerste stuk, zo'n 65 km was steenslagweg, maar absoluut de moeite waard. Prachtige rotsformaties, steppe en bos. Wij, als echte steenbokken waren helemaal in ons element.Geen levend wezen was er te bekennen, op één schichtige haas na.
Wat een rust en wat een ongerepte natuur, maar ook geen klein restaurantje voor een kopje koffie of een sanitaire stop.
Wel zagen wij een houten loopbrug over de rivier ( max.10 personen) en nog steeds hadden we de illusie dáár iets te vinden.
Het enige wat we zagen was een politiepost en daar waren ze erg behulpzaam. Alles was gesloten maar wilden we misschien...?
We hadden ook niet de indruk dat ze het erg druk hadden en blij waren met iedere onderbreking in hun dagprogramma!
In Bariloche aangekomen zijn wij nog even door het stadje gelopen, waar een overweldigend aanbod van chocoladewinkeltjes en sportzaken is. Je waant je in de Zwitserse Alpen. Aan het meer was een soort van strandcultuur, maar het is niet zoals onze Nederlandse kust.
Vanavond zoeken wij nog een klein restaurantje aan dit prachtige meer en dan gaan wij ons voorbereiden op morgen, de doorsteek van het Andesgebergte, naar Chili.

• 18 Januari 2015 - 21:59

Suus:

Jeetje jullie reizen wat af! erg leuk om te lezen!
    Geniet van Bariloche, lekker bijkomen :D
    xx

• 19 Januari 2015 - 11:23

Bernadette:

Mijn hemel wat een tochten en -door het beeldend beschrijven- wat is het er mooi. Ik zie jullie wel zitten in die "eigen" auto. Fijne dag en geniet ze! Liefs, Bernadette.

• 19 Januari 2015 - 13:47

Nettie:

Wat een natuurschoon! Klinkt allemaal heerlijk. Leuk reisverslag!We genieten mee met jullie mooie tocht.

• 19 Januari 2015 - 23:30

Annemieke:

Wat een mooi reisverslag van jullie! Zo te lezen zitten jullie in een schitterend deel van het land. Leuk om op deze manier een beetje mee te reizen.

Geniet ervan!

Liefs