Van Buenos Aires naar El Calefate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Van Buenos Aires naar El Calefate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Van Buenos Aires naar El Calefate

Door: Mariette

14 Januari 2015 | Argentinië, El Calafate

Wat een verrassende verandering van het landschap! Na het drukke en bruisende Buenos Aires zijn we vanmiddag om 3 u aangekomen in El Calefate, helemaal in het zuiden van Argentinië.
Een twintig minuutjes rijden van de luchthaven hebben we een klein boutique hotelletje gevonden met 8 kamers en uitzicht op het Lago Argentina.
Je krijgt hier het gevoel dat je in een wintersportplaatsje zit, maar het weer is heerlijk!
Er stonden fietsen en omdat we vandaag nog niet veel lichaamsbeweging hadden gehad, besloten we naar het dorp te fietsen, wat nog een hele opgave was! Lekker heuvelachtig en aardig wat wind, maar een prachtige tocht langs het meer.
Voor vanavond hebben we een leuk tentje gevonden en gaan we de sfeer proeven van dit gletsjergebied!

In Parilla hebben we een heerlijk stukje lamsvlees van het spit gegeten,de specialiteit van Patagonië. Wat ons opviel in de loop van de avond was dat het om half 11 pas schemerig begon te worden, zoiets als in Scandinavië in de zomermaanden.Waarschijnlijk zal morgen de zon ook weer vroeg op komen.We kijken er naar uit! En naar de tocht naar de gletsjers.

• 15 Januari 2015 - 08:30

Juul:

Wat een heerlijke verhalen!! Klinkt zo bekend allemaal

• 15 Januari 2015 - 09:40

Bernadette:

Goedemorgen! wat schrijf je beeldend: op afstand kan ik het bijna voor me zien. liefs 4you2!

• 15 Januari 2015 - 17:31

Suus:

Nog steeds jaloers!!

• 15 Januari 2015 - 17:54

Thema:

ge heeft het wel weer goed geregeld! Leuk jullie verhalen te lezen

Groet van ons 2

• 17 Januari 2015 - 00:29

Jan Willem:

Mooie verhalen allemaal, klinkt alsof jullie het goed naar je zin hebben!! Hier is het ook wel prima weertje, mag wel wat meer wind :-)
    Liefs vanaf bon bini Aruba
    J&JW