Aankomst in Argentinië Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu Aankomst in Argentinië Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marietteengerardinargentinie - WaarBenJij.nu

Aankomst in Argentinië Buenos Aires

Door: Mariette

13 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Na een mooie vlucht, prima stoelen, met vooral voor Gerard voldoende beenruimte en een glaasje champagne kwamen wij tegen 7 uur plaatselijke tijd aan in B.A
Een vlucht van bijna 14 uur en dan ben je in een volslagen andere, nieuwe wereld!
Rond 8u waren we in ons hotel, dat in de wijk Recoleta ligt. Een
wijk die erg frans aan doet met mooie gebouwen, boetiekjes en winkels.
Inmiddels was de tempertuur al flink opgelopen en zijn we op pad gegaan om ons van Argentijns geld, peso's te voorzien. Dat bleek een hele uitdaging, heel erg veel banken, maar geen peso's voor ons! Met veel hulp van diverse mensen is het uiteindelijk gelukt. We merkten al gauw dat de Argentijnen erg behulpzaam zijn, ook al spreek je maar een heel klein beetje Spaans.
Vlakbij het hotel ligt het kerkhof van de stad, een ommuurde begraafplaats met gigantische monumenten, waaronder het graf van Evita Peron.
Om 2 uur hadden we een fietstocht geregeld met een Nederlands sprekende Natascha die ons een flink stuk van de stad heeft laten zien.We vertrokken vanaf Plaza San Martin naar de wijk Puerto Madero met prachtige architectonische gebouwen.De wijk la Boca daarentegen dateert nog uit het begin van de vorige eeuw.Huizen van golfplaten en houten latten,geverfd in allerlei kleuren.Veel kleine cafeetjes waar we ook voor het eerst kennis maakte met de tango op straat!In deze wijk ligt ook het wereldberoemde stadion van Boca Junior,la Bombera.
Vandaar uit zijn we door gefietst via San Telmo naar het plein van de Dwaze Moeders, Plaza de Mayo, met het Casa Rosada,de ambtswoning van de President. Inmiddels was de temperatuur opgelopen tot 37 gr. Het was even wennen...
Door deze fietstocht hebben we al een mooi beeld van deze indrukwekkende stad gekregen en hopen we morgen een nieuw gedeelte te kunnen bezoeken

• 13 Januari 2015 - 17:47

Annemieke:

Ha bruidspaar,

Zo te lezen zitten jullie gelijk in heel indrukwekkend gedeelte van BA. Het zal inderdaad een hele overgang zijn. Geniet ervan en maak maar een heleboel foto's zodat we straks thuis mee kunnen genieten.

liefs jezusje

• 13 Januari 2015 - 19:14

Nettie:

Ha Mariette en Gerard.
    Wat een geweldige start van een Argentijs avontuur.Kan me voorstellen dat het wennen is. Vandaag in Nederland grijs,veel regen en wind brrr. Dan toch liever 37 graden.
    Groetjes Herman en Nettie

• 13 Januari 2015 - 22:07